5. srpna v noci proběhne návrat ztracené dcery do Země české... ♥

Tablet pro prvňáčka

5. března 2014 v 9:50 | Rowan |  Různá zamyšlení
Mému bratrovi bude v dubnu sedm let. Přišla tedy na přetřes otázka, co k narozeninám. Já už si plánuju nějakou hezkou knížku o vesmíru nebo o nějakých rytířích - Levné knihy to jistí, mou ideou je i Carcassonne, když už ho mám konečně s kým hrát (abych měla jak prokrastinovat v době učení na státnice). Jenže pak do mých úvah přišla maminka s otázkou: "No a co ten tablet?" K čemuž jí ponoukly ostatní děti ve škole i v sousedství a jejich rodiče, osvícení to lidé starající se o blaho svých ratolestí jejich včasnou přípravou do života.



Zděsila jsem se. Jsem jednoznačný odpůrce, razantně proti, už jenom pouhá diskuze mě rozběsní do běla. Ne, ne a ještě jednou ne. Jenže všichni už přece maj... Buď tablet nebo mobil nebo nějakou jinou interaktivní skleněnou destičku. Ale proboha, tomu dítěti je sedm! Všem těm dětem je sedm! A tak jsem se právě v rodinné diskuzi rozvášnila a rozběsnila jako Etna.

Ano, já chápu, že doba se mění. Všechno se to posouvá a znalost technologií patří dneska k základním znalostem a do práce vás bez schopnosti zkrotit tu dravou šelmu, co dříme zdánlivě neškodně na pracovním stole, nevezmou. Ale, opakuji, tomu dítěti je sedm. Do práce se ještě zdaleka nehlásí a na tohle má ještě času habaděj. Neříkám, že to má být Mauglí, který neumí ani kliknout myší, ale koneckonců na počítači si hry zahraje, takže úplný analfabet není v tomhle směru, ale nevidím nejmenší důvod podporovat to ještě tím, že mu pořídíme jeho vlastní kouzelnou placičku, na které bude viset od rána do večera, tahat to do školy, dělat s tím blbosti...

Nesouhlasím s tímhle vývojem společnosti. Jakkoliv je nezastavitelný. Tyhle děti by ještě měly lítat venku, porvat se, když se na něčem neshodnou, hrát o přestávce Magicy nebo co se dneska může hrát, hrát na honěnou a na schovku... Užívat si dětství!

Děsí mě historky o tom, jak ve školách musí na přestávku vypínat internet, protože jinak je ve třídách sice hrobové ticho, ale jen proto, že každý sedí sám ve své lavici a honí prstíčkem tablet. Děti spolu neumí mluvit, sociální život ve třídách není, protože děti spolu nekomunikují, neznají se, než aby si něco vyříkaly přímo, nanejvýš pomlouvaly na záchodech Jolanku, že si dneska vzala ale úplně nemožný triko, tak radši upadají na level kyberšikany, která se odhaluje a dokazuje ještě hůř než klasická šikana a vypadá vlastně strašně nevinně.

Jenže ono to od těch dětí jde dál a postupuje to nahoru napříč celou společností. V hospodách dávají pivo do křivých skleniček a musíte si je podložit mobilem - jediný účel je přimět lidi ty chytré mašinky aspoň na chvíli sakra odložit. Objevují se tabule "U nás wi-fi nemáme, povídejte si!", protože lidi už jsou otrávení tím, že se sejdou na pivo, ale vlastně nakonec všichni zase civí do těch mobilů. Uspořádáte soutěžní večer pro zahraniční studenty a nakonec je to soutěž v tom, kdo umí rychleji hledat na googlu. A pak si všichni stěžujeme, že jsme singl, přestože nechceme, internet je plný seznamek, ale i když žiju poměrně značným sociálním životem, o chlapa nezakopnu, protože jak mezi námi není ten monitor, tak komunikace vázne a chlap najednou neví ani jak mě oslovit, natož jak se mnou konverzovat (teď nekritizuju jen chlapy, ono je v tomhle stavu i dost ženských). A já to nenávidím, protože prostě nechci poznat svého potencionálního partnera prostřednictvím písmenek a podivných frází, kdy se pak musíme ještě poznávat znova naživo. Nechci. A nevidím nejmenší důvod, proč celý tenhle začarovaný kruh přikrmovat další generací odkojenou tablety a chytrými telefony, která ale nebude umět mluvit normálně mezi sebou.

Běsním, když slyším o matkách, které koupí svému dítěti tablet k prvním narozeninám. "Vždyť tam jsou skvělé výukové hry! Ono to na něj mluví a on se tak učí!" Jo, jasně, takže matka je vlastně přežitek, proč ta by na dítě mluvila, když to za ní zastane tablet? Navrhuju zřídit továrny, ženská odrodí a odloží, zbytek obstarají tablet. Ba ne, přebalovat ještě neumí. Ale to je tak jediné, na co by byla třeba lidská pracovní síla, o zbytek se můžou postarat počítače - mluvit, číst, psát, počítat... Děti umí bravůrně obstarat celý laptop, ale nezavážou si tkaničky. Děti údajně své první slovo přečtou na počítači, nikoliv na papíře. Děti jsou slepé a šilhavé, ale umí skorovat v každé hře. Děti mají mindráky, co všechno zažívají jejich kamarádi, jak jim tvrdí facebook, ale vlastně nevytáhnou paty z domu, protože co kdyby něco na facebooku prošvihly.

Je to všechno postavené na hlavu. A vím, že brácha bude zklamaný, když nedostane tablet (mimochodem už u nás byla i scéna, že nebudeme chodit k sousedům, protože vždycky odchází nebetyčně zpruzený, že si dostatečně nevyhrál s tabletem - tedy všechny děti sedí kolem tabletu a nanejvýš se rvou, kdo bude kdy hrát a zbytek vítězi nábožně čučí přes rameno, než se strhne nová bitvaa o pozici vládce tabletu), ale myslím, že tohle je něco, na co má prostě čas. Jen mě mrzí, že společnost nás do toho neodbytně tlačí a dává tomu chudákovi dítěti, které se proti tomu ještě neumí bránit, pocit, že je vlastně nemožné, když nemá svůj tablet/chytrý telefon/pspéčko/wiičko/či cokoliv jiného podobného ražení. Protože všichni už ho přece maj...
 

25 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Kikulka Kikulka | Web | 5. března 2014 v 10:22 | Reagovat

Sestře bude sedm a taky pomalu podléhá tomu, že děti ve škole mají tablet a mobil a že ona by to chtěla taky. U nás doma se už jen stačí zmínit, že si na mobilu někoho z nás zahraje hru a je doma peklo, protže mamka je odpůrcem všemožných počítačů a jiných vymožeností dnešní domu. Uznává, že se v dnešní době bez nich neobejdeme, ale je toho názoru čím méně u toho sedíme, tím lépe.
Souhlasím s tebou i s mojí mamkou, že děti by měli mít dětství pokud možno nepoznamenané elektonickými technologiemi. Pamatuju si, jak jsem byla spokojená, když jsem po odpoledních lítala venku a rozvíjela svoji fantazii tím, na c všechno si budeme hrát. Hry na tabletech možná rozvíjejí logicé myšlení, ale myslím že to dítě z toho nakonec vlastně ani pořádnou radost nemá. tak si zahrálo dny, ale po chvíli si ani nepamtuje, co vlastně hrálo. Kdežto venku jsou to oni, kdo ty hry tvoří a rozvíjí se po všech ohledech.
Řekla bych, že ta technologie nás jednou zničí.

2 Olivka Olivka | Web | 5. března 2014 v 11:25 | Reagovat

Pamatuju si, jak jsem ve třetí třídě (cca rok 2002) dostala první mobil a asi rok možná víc jsme o tom neřekla snad ani kamarádce, jak jsem se za něj styděla :D Byla jsem první ve třídě, přiznala jsem se k němu až když měl telefon ještě jeden spolužák.
Nejsem si jistá, jestli můj prabratránek v devíti letech taky nedostal tablet, ale určitě má telefon (aby se mu děti nesmály) a em-pé-trojku. Na počítači si najde kde co, ale je fakt, že je to skoro desetiletý habán.
Je smutné jít po lese a vidět všechny naše bývalé domečky strategicky umístěné v dírách (tak trochu je u nás pískovcové podloží), které jsou nepoužívané a zapadané listím. Co my si s holkama navyhrály venku, lezly po nezabezpečených brankách (a žádnou to nezabilo), skákaly gumu a tak. A o přestávkách frčela mumie (něco jako na ovce a vlka) a takový to hloupý šlapání na nohu, kterýmu se u nás v zapadákově říkalo "tří-pade-stop". Ta uspěchaná doba nás všechny jednou dočista zničí.

3 Michelle Michelle | Web | 5. března 2014 v 12:03 | Reagovat

nejsem starší sestra, jsem teta. funguje to u nás tak, že na to prostě nejsou peníze, tak to nedostane. i když by možná byly... prcek má 3 roky. byli jsme s ním na horách, kde byla stejně stará holčička a o dva roky starší kluk. ten nejstarší už má v podstatě vlastní tablet a ta malá brala první telefon nebo tablet, co uviděla. když si náš prcek hrál s hračkama, protože prostě tablet nemá a na pc nechodí, tak ten starší kluk si s ním vydržel hrát, ale ta malá to vydržela tak 15 minut a už potřebovala zabavit.
nevím, ale myslím si, že by se s tím mělo něco dělat. je hrozně jednoduché dát dítěti tablet, vědět, že si hraje v obýváku pod stolem a nemuset se starat a bát. ale radši bych chodila každých 10 minut nahlížet před dům a kontrolovat, jestli si ty děcka hezky hrajou a nemlátí se, než z nich udělat lenochy neschopné udělat pořádný kotrmelec dozadu, protože na to nemají čas kvůli tabletu. jsem ráda, že bráchova rodina na to má podobný názor a že jejich třináctiletý syn si přál na vánoce longboard a ne tablet. :)

4 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 5. března 2014 v 12:56 | Reagovat

Znám maminku, která dceři pořídila tablet k jejím třetím narozeninám. Já se osobně přiznám, že svůj první mobil (funkce volání a SMS) jsem dostala až ve třetí třídě k desátým narozeninám :-D a to jsem ve třídě byla jaksi poslední, no... na základce ke konci jsem vídala prvňáky s tabletem, mobilem v tisících Kč a vždycky jsem na to koukala jak spadlá z višně :D  pro mě to byl je a bude asi trochu Matrix :-D  
Jsem taky odpůrce toho, když jsou děti malé a myslím si, že se stejně k tomu nějak dostanou aniž bychom museli sahat hluboko do peněženky. Jsem taky starší sestra a brácha o čtyři roky mladší se taky vyžaduje notebooku a nadává na mně, že jsem ho dostala i já. Jenže mě v té době bylo patnáct a věděla jsem, že s tím nesmím hodit o zem. A to je další kámen úrazu- dětem furt všechno padá, furt s něčím taky hází a nákup tabletu či čehokoliv na této bázi je nelevná zato křehká záležitost. Jak to u vás teda dopadlo? Dostane ho bráška?

5 Ivanitko Ivanitko | Web | 5. března 2014 v 13:03 | Reagovat

Pěkné shrnutí, stojím při tobě. Snažím se techniku držet na uzdě, ale musím přiznat, že někdy prohrávám.
Ještě, co mě nejvíc vytáčí na FB je, když matinky přidávají hory fotek svých děťátek, za prvé kdo se na to má koukat, za druhé chudáci děcka až vyrostou, každý hned najde fotku jak se někde "posral" a matička ho vyfotila a dala hned na FB - kyberšikana jak vyšitá. FB bych si nejraději zrušila, ale kvůli škole to nejde, protože se přes něj všechno řeší a nechci být závislá na tom, až mi to milostivě někdo sdělí ústně.

6 Haily Haily | Web | 6. března 2014 v 6:47 | Reagovat

Je to šílené, v létě jsem byla v Itálii a mimina v KOČÁRKU měla tablet a hrála hru Fruit Ninja, což mi přijde teda fakt hodně výukové... (létá tam ovoce a tvým úkolem je ho rozřezat, pokud to neznáš n_n)
Svůj mobil jsem dostala asi ve 3. nebo 4. třídě, ale myslím, že jsem ho doopravdy začala používat mnohem později. :D Dobré dva roky byl tak na okrasu, ale já se cítila dobře, že ho teda taky mám. :D :D

7 Čerf Čerf | E-mail | Web | 6. března 2014 v 19:36 | Reagovat

Díky za odhalení díry na trhu. Čerfův přebalovací tablet bude hitem příštích Vánoc! :-)

Ale ne, souhlasím s tebou a vlastně skoro se všemi uvedenými argumenty. Ano, na počítači trávím hodně času (právě teď ve vlaku domů z práce :-)), ale je pravděpodobné, že chytrý mobil bych neměl, kdybych si ho nemusel pořídit před cestou do Japonska, protože s jiným bych se odtud domů nedovolal.

8 Iris Iris | E-mail | Web | 7. března 2014 v 12:52 | Reagovat

tak já to teď řeším u syna :-( šel do první třídy a pod stromeček si přál mobil a tablet.....logicky nedostal nic, přišlo mně to za 1) drahé a za 2) na co to proboha potřebuje?!?!?!
počítám, že první mobil dostane asi ve 3 třídě a tablet?? až si na něj našetří sám

9 Zítra Zítra | Web | 9. března 2014 v 10:25 | Reagovat

Chápu že ne každé dítě má na to prosadit se mezi dětmi i bez tabletu.
Snad kdyby školy zakázaly nošení takových věcí do tříd, tak by nebyl takový společenský tlak na  rodiče, aby svým dětem (na které jiné děti v Africe musely v dolech dolovat krystaly)takové zbytečnosti kupovat, ze strachu že je budou znevýhodňovat v kolektivu.

10 Tabitha ren Moore Tabitha ren Moore | Web | 10. března 2014 v 12:45 | Reagovat

Bohužel, ty děti to vidí okolo a tak to  chtějí taky, co na tom, že jim to k ničemu nebude? Známá má dva syny, ten starší ( 7 let) dostal na vánoce tablet. Mladší (5 let) se hned začal vztekat, že ho chce taky. Místo domluvy, popřípadě lepanci za vztekání a vymrčování, rodiče raději šli a koupili mu tablet taky, aby byl klid. Co to kruci je? Osobně to vidím, jako špatný tah. Rodiče nemají být "otroky" svých dětí. Dnešní výchova mi přijde strašně "volná", děti mohou vše, objevují se nové teoreie a studie, jak děti vychovávat a, jak zase ne a výsledkem je technikou ovládaná generace rozmazlených spratků, kteým rodiče raději kupí každou kokotinu na kterou si ukáží, jen aby se s nimi nemuseli dohadovat  a řešit to jinak. Hnus velebnosti. Jak píše Zítra, zakázat to ve školách, alespoň trošku by ten tlak opadl, i když to vidí všude jinde.

11 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 10. března 2014 v 13:54 | Reagovat

Dětem bych to zakázal bohužel tu je přesně to co tu bylo už milionkrát - on to má taky já to musím mít taky.
Děti by tablet mít neměli a ani mobily. To můžou mít až vyrostou trochu víc. Zbytečné.

12 Nienna Nienna | Web | 10. března 2014 v 14:01 | Reagovat

Taky s tímhle názorem naprosto souhlasím.. Sedmiletému dítěti bych dovolila nanejvýš počítač a to ve vyhrazeném čase, ale kupovat mu tablet nebo nějaký chytrý telefon? Možná na druhém stupni bych začala o takových věcech přemýšlet, ale nezahrnovala bych ho ani tam všemožnýma vymoženostma.. Nechápu.. Není to dobou, ale těmi rodiči, co to těm dětem koupí, a pak se diví, že si hraje doma sám na počítačech/tabletech..

13 radča radča | E-mail | Web | 10. března 2014 v 14:02 | Reagovat

Ahoj,
musím říct že naprosto s tebou souhlasím. Mojí sestřence je sotva 5 let a už dostala od babičky tablet! Já tam pro ni hcystala domeček že si tam budeme hrát jako jsme si vždycky hrávali a čekám tam jak blb! Přijde vytáhne tablet pustí pua a hotovo šmitec.To můj bratr dostal tablet k šesnáctinám!! A stejně ho nepoužívá jen když někam jedeme tak si pouští hudbu. Nebo moje spolužačky v první třídě dostali dotikáč.Já mám mobil po bráchovi,nemá foták,záznamník,nic. Můžu z něj volat psát sms hrát dvě hry a jinak nic. A nevadí mi to. Novej mobil dostanu v osmé třídě(jmse ted v páte) a vůbec mi to nevadí. Kámošky mi říkaj: Ty nemáš dotikáč? Panebože! Ale mě je to fuk. Zatímco oni sedí u fb já si raději čtu. A jsem spokojená.

14 Anne Anne | Web | 10. března 2014 v 15:44 | Reagovat

Já svůj první mobil dostala sice už v první třídě, ale byla to nějaká stará Nokia a měla jsem jí jen kvůli tomu, že jsem potřebovala budík do školy :) A první tablet jsem dostala tyto Vánoce (je mi 14). Jinak s tebou naprosto souhlasím, v sedmi letech jsem lítala po venku, hrála si s kamarády a byla naprosto spokojená. :-)

15 Luss. Luss. | Web | 10. března 2014 v 15:44 | Reagovat

Skvěle napsaný článek!:)
Souhlasím s tebou na plné čáře. Tak fajn mobil bych mu možná koupila, ale maximálně, aby se dovolal rodičům, kdyby se náhodou něco stalo. Žádná wifi!
Taky mě úplně štve, když někomu něco vyprávím a on u toho čumí do telefonu a ještě se směje nějakému vtipu na Facebooku.

16 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 10. března 2014 v 16:12 | Reagovat

Mobil u dítěte - ano. Smysl tabletu ale nechápu ani u dospělých, či jakýkoliv jiných vrstev. :) To, že si ale přeje svojí vlastní konzoli je celkem pochopitelné... všechny děti v jakýmkoliv roce si přejou nějaké zajímavé hračky. :)

17 vali☻☻ vali☻☻ | Web | 10. března 2014 v 16:27 | Reagovat

naprostý souhlas!!
já mám dotykovy a máme rodinný tablet ale rodiče nám to strašně omezujía to nejsem už ádvno žádnej prvnáček...

18 dreamer-heaven dreamer-heaven | Web | 10. března 2014 v 16:40 | Reagovat

-_- jj to znám. Holky si nesou do školy ty dotykáče a neustále se chtějí fotit. A potom to dávají na FB a já nevím, co si mam myslet.

19 Kačka (osobnivesmir.blog.cz) Kačka (osobnivesmir.blog.cz) | Web | 10. března 2014 v 17:23 | Reagovat

Já byla odjakživa samotář, nějak jsem vycítila, že mě lidi nemají rádi, že se se mnou nechtějí bavit.
No jo, teď je internet a děti nedokážou spolu komunikovat. Musí se řešit, aby se ten mobil nerozbil atd.
O Vánocích jsem se dozvěděla, že jedna paní kupovala dětem tablety, protože se nedohodly na tom, kdo kdy pude na net. Těm dětem je 5, další je mladší a poslední 17. Není to děs?
Je mi 18. Dotykáč nemám. Tablet taky ne. Počítač doma máme a před rokem jsem si koupila noťas. Ale nosit to do školy?
V devítce se mi nelíbilo, že na zápisu prvňáčků děti musí umět základní ovládání PC a klikat na myš. Je to děs.
Dneska nám opět učitelka říkala, že když malé děti nebudou psát krasopis, nebudou si tím procvičovat jemnou motoriku a pak  člověk za 3 roky zapomene, jak se má podepsat. To ty lidi ve vládě chtějí? Negramotné lidstvo?

20 MarySan MarySan | Web | 10. března 2014 v 17:42 | Reagovat

No mě tablet opravdu pro sedmileté dítě přijde nevhodné, na to mám opavd času dost, vždycky mě totálně namíchnou rodiny v restauraci nakjlánějící se nad jedním dotykovým mobilem či tabletem, bože je to restaurace, rodina je spolu a měla by si povídat a ne čmět do mobilu... U nás ve třídě neplatí že by bylo ticho, to opravdu ne, jo je tu pár lidí kteří sedí nad mobiem celou přestávku a pořád na něm hrají hry(i já k nim patřila, ale časem jsem zjistila že jsem přišla z přestávky o hodně věcí), jo tablety jsou fajn, třeba pro učení na prezentace, jsou lépe přenosné atd... ALe to se podle mě spíše hodí pro lidi na střednách a vsokých školách, jo taky bych hctěla tablet, ale asi bych ho do školy zatím nenosila, sama zatím ani nemám dotykový mobil, který dostanu až v létě(to mi bude 15) moc se na něj těším, protože mě jako hlavní výhoda přijde spojení s wi-fi, alespoń nemusím kvůli zkontrolování emailu nebo fb zapínat celý notebook :), dotykový svět má sice hodně záporů ale zároveň dost kladů :)

21 Lea Lea | 10. března 2014 v 17:53 | Reagovat

Já mobil dostala asi ve druhé třídě a to jen proto, abych každý den volala mamce. Neměla jsem tam hry a ty "vyzváněcí tóny" co jsem pokládala za písničky jsem pouštěla i kamarádce a byla jsem šťastná.
Nechápu, co se teď s lidstvem děje. Bojím se, je to tu hrozné.

22 Katujka Katujka | Web | 10. března 2014 v 18:04 | Reagovat

Já jsem první obil dostala v první třídě, to byla taková ta šunka :DD ráda na to vzpomínám..a první dotykový mobil až v 8 třídě! Dnešní děti dostávají tablety, drahé mobily už ve 2 třídě, né-li dříve, ale když se pak podívám, jak s nimi zacházejí, hrůza, hrají tam pouze hry, na volání a smsky ho nepoužívají už vůbec! Prostě hrůza a děs, jsem také proti tomu! Hezký článeček :)

23 Šíryen Šíryen | E-mail | Web | 10. března 2014 v 18:07 | Reagovat

Jak já s Tebou souhlasím!
Mám v okolí ještě šílenější případ-> Sestřenice, která rozhodně mená peněz nazbyt a svým způsobem je i i dost ve finanční tísni... Zkrátka svému 4letému synáčkovi koupili k Vánocům tablet. Podle mě naprosto šílené.......

24 Já, mé druhé já a zase já Já, mé druhé já a zase já | Web | 10. března 2014 v 18:42 | Reagovat

Skvělý článek, naprosto souhlasím. Můj bratranec má tři roky, ale tablet má u od minulých vánoc :-|  (2012). Kdykoliv je na návštěvě, kde jsem i já, musím poslouchat ustavičný jekot a křik, kde je tablet. :-(  Myslím, že je teta praštěná, když mu ho koupila a pokaždé ho nechá hrát si s ním celou dobu, dokud se nevybije, pak příjde na řadu bráchův.:-!   Myslím, že děti si toho ani moc neváží a zachází s tím jako s jinou hračkou. Oba jejich tablety se po osmi měsících rozbily a oprava stála víc než koupit nový.

25 Dana Dana | 10. března 2014 v 19:26 | Reagovat

Moje učitelka vždycky říkala " Jedna husa zakejhá a ostatní se k ní přidají .".
Chodím ještě na základku a vážně mě mrzí když vidím nějakého prvňáčka s dotykáčem/tabletem atd. . Pamatuju doby kdy jsem byla v jejich věku a mohla jsem se těšit z knížek atd . .A nejsou to jenom tablety/mobili na , kterých jsou malé děti závislí . Mímu mladšímu bráchvi je 6 let a nikdy jsem neviděla, že by mu máma něco čtla . Mně četla každý den . Vážně mě štve když příjdu domů ze školi a už brácha tupě čumí na telku a já si nemůžu pustit ani zoomko. To mě aspoň něco naučí .

26 Venëa Venëa | E-mail | Web | 10. března 2014 v 19:44 | Reagovat

Je mi líto, kam naše společnost spěje. Ale když ono je to tak nějak zamotané... já když si vyjdu ven a lezu po stromech nebo si nějak hraji, tak na mě lidé koukají jak na psychopata, takže já opravdu nevím... buď dospělí chtějí, aby mladí byli venku a pak tedy na ně nemají co zírat, nebo ať si zírají, ale ať si pak nestěžují, že sedí doma.
O tabletu jsem jednu dobu i přemýšlela... ale ne o takovém tom klasickém, ale o grafickém, speciálně na kreslení a efekty... ale po dalším uvažování jsem došla k závěru, že pastelek a papíru se nevzdám ani za nic.
Tablety a jiná elektronika rozhodně rozdělují lidi... už jsem na toto téma psala kdysi dávno i u sebe na blogu, ale tohle mi dalo novou inspiraci, takže ten článek ještě trochu rozšířím a obnovím.

[25]: jop, Zoom je dobrý. Nebo Animal Planet, Visat History nebo National Geography... a mohla bych jmenovat dál...

27 Lenča Lenča | E-mail | Web | 10. března 2014 v 20:03 | Reagovat

Bráškovi bude taky za pár měsíců sedm, už teď se děsím toho, kdy přijde nápad koupit mu tablet. Stačí mi vidět to na o něco málo starším bratránkovi a sestřence, kteří si tablet (samozřejmě každý svůj, jinak by to nešlo) nedávno vydupali. Když už se nechají vyhnat ven, tak musí mít tablet aspoň s sebou. V tomhle jsem vážně ráda, že tablety, když jsem já byla malá neexistovaly...

28 bria-they bria-they | Web | 10. března 2014 v 20:04 | Reagovat

Já jsem taky proti,aby se děti dívaly každej den do počítače nebo do tabletu... Už si myslim, že televize je moc. Ale zase nechci bejt tyran. Měly by se seznamovat s novejma technologiema,ale zase by neměly vynechávat ty staré. Když už nějakou interaktivní věcičku, tak třeba čtečku,ale taky si myslim, že je to pro prvňáky dost zbytečný. Já nevim, mně vždycky stačily jenom knížky. A to mi neni 800 let, je mi 15. :)

29 Scarity Scarity | Web | 10. března 2014 v 21:13 | Reagovat

Souhlasím.
Pořád patřím do té nižší věkové kategorie, ale přesto jakožto holka z druhého stupně zavírám oči jak jen vidím ty malé děti třeba jen s mobilem. Má mamka pracuje vlastně pořád s dětmi, a když jí do práce přijdu navštívit, minimálně jedno dítě si tam mastí nějaké hry. Je to hrozné a nejen že jim to kazí dětství a jeho realitu, ale zároveň se na ně nedá ani dívat. Jak budou oni vypadat, až budou dospělí?
Sama nemám v mobilu jedinou hru, samotný mám od 2. třídy, a počítač? Svůj mám od 6. třídy a pokud si chci jednou za čas něco zahrát, vždy se musím zeptat mámy!
Je to příšerná doba, doba, ze které není úniku. Jediné, co my pro to může dělat je doufat, že je to po nějaké tobě přestane bavit. Stejně jako je přestalo bavit lítání po venku.

30 Anasissis Anasissis | Web | 10. března 2014 v 21:16 | Reagovat

Já jsem svůj první mobil dostala ve 2. třídě byla to taková ta stará Nokie kterou jsem používala na volání rodičům.Svůj první dotykový mobil jse dostala ve 4.třídě.

31 Pražský poděs Pražský poděs | Web | 10. března 2014 v 21:51 | Reagovat

*clap clap clap* úplně s tebou souhlasím, ty děti by si měli jít hrát ven... Ztrácí pojem o něčem, co nazýváme realita a pozdějc si rozbijou v tomhle světě držku. A myslim to jak fyzicky tak obrazně.

32 M. M. | Web | 11. března 2014 v 8:32 | Reagovat

Tak tahat tablet do skoly, to by se nemelo. Na co? Nicmene, mam 4 letou dceru, ktera si na notasu umi sama do prohlizece napsat prvni 3 pismenka z webstranky s detskymi hrami a potom je hraje. Napriklad kdyz varim obed, tak se mnou sedi v kuchyni a tu hodinku hraje, pak si hrajme zase normalne s hrackami.
Neprijde mi na tom nic spatneho, ja sam jsem mel pocitac asi od 5 let (strasny krap, silenost pro dnesni mladez) a nejenze me to naucilo ovladat techniku,ale dokonce jsem se diky tomu zacal ucit anglictinu.
Mimochodem, obrazovka oci nekazi - ziram do ni od peti let denne nekolik hodin a vidim furt stejne, je to blbost.

33 Arvari Arvari | E-mail | Web | 11. března 2014 v 17:58 | Reagovat

Upřímně, já pořádně nechápu ani to, k čemu je ten tablet dospělejm... :-D Vzala jsem na milost dotykovej mobil, protože různý aplikace a přístup k netu na cestách se prostě hodí. Vzala jsem na milost čtečku, protože je to praktický, i když jinak mám samozřejmě radši papírový knížky a kdykoliv můžu, dávám jim přednost. Možná proto celkově nechápu, k čemu že ten tablet má bejt, když doma mám notebook a na cestách mi prostě stejný funkce zastane dotykáč a čtečka, případně knížka, že ano. :-D
Ale to asi odbočuju. Souhlasím s tebou, že dávat malejm děckám takovouhle elektroniku je prostě zbytečnost. Jsem už relativně starší generace, svůj první mobil jsem dostala po šestý třídě. Vyjednávala jsem o něj dva roky a byla to Nokia 3310. :-D Děcku v první třídě bych rozhodně nedala do ruky dotykáč, maximálně tak taky tu starou Nokii, a to jen tehdy, když bych ho vážně chtěla mít pod kontrolou. Tablet? Když si chce děcko jó hrát, může si přece od rodičů na chvíli půjčit počítač, jako jsme to jako malí dělali my. Ale jinak bych svoje dítě radši vedla k těm knížkám, to jim přece jen dá mnohem víc než střílet vzteklý ptáky do prasat. (Ale mezi náma, zrovna to je moje oblíbená zábava, když se při cestování nudím a číst se mi zrovna nechce.) Jo, jsem fakt ráda, že jsem vyrostla v době, kdy jsem vyrostla, protože my prostě chodili ven, případně si vevnitř hráli s panenkama, autíčkama nebo čímkoliv, co bylo zrovna po ruce, a myslím, že nám bylo mnohem líp než děckám, co jen vysedávají u počítačů, mobilů a tabletů...

34 Marillee Marillee | E-mail | Web | 6. dubna 2014 v 19:08 | Reagovat

Já svoje děti budu od všeho aj internetu držet tak do jejich 9 let! :D Stejně jako jsem to měla já (v těch 9 letech jsem si vytvořila email a tak)... Jinak tablety nejspíš za mého dítěte budou při výuce ve školách, takže trošku smolík. Ale co, doma ho budu nutit číst knížky a pozorovat motýlky na zahradě a šplhat po stromech! :D

35 Hope Hope | Web | 11. dubna 2014 v 14:32 | Reagovat

Máš naprostou pravdu a souhlasím s tebou. I můj osmiletý bratr chtěl tablet, ale našim to přišlo zbytečný (díkybohu) a taky mu to vymlouvali. Mě už nebaví o tom diskutovat, pořád znova a znova ale nesouhlasím s tim, ale co už nadělám...

36 Simona Simona | 12. dubna 2014 v 10:57 | Reagovat

Úplný souhlas! Mám 13 a nemám dotykáč, tablet, konzoli a ani nijaký podobný ZBYTEČNOSTI! Úplne miluju když mluvím se spolužáčkou a ona čumí do mobilu a jenom přikivuje -_- A třeba nekde venku na posezení vydím jak tak 5 lidí sedí u stolu a zřejmě spolu chatují. LIDI! Sedíte vedle sebe! Mluvte spolu! Úplne to nenávdím! -_-  Na narozeniny sem dostala tak akorát knížky :) Miluji jízdu na kole a cvičím protože mám na to čas. Nesedím totiž u mobilu! Tuhle sem si četla přes Přestávku knížku a kámoška jenom na mne zírala: Jžš proč u toho sedíš! Pojď za námi! Stejne jsem už dočetla a tak sem šla za nimi. Celou přestávku sem sedela vedle nich a jenom mlčela. 5 Holek sedelo na lavičce na chodbě za mobilama. Ani nemukli a jenom do toho čuměli. To je teda ,,hrozná sranda"! -_- Kašlu na ne! To už radši budu sedet za knížkou. Oni třeba řeknou ,,No jo :D já na to nemám čas :D" a všechni se rozesmějí. Co je na tom vtipného? Jsem Zvědavá jak budou pak zpomínat na to jak žili šťastne a naplno o pár let -_-

37 L L | Web | 13. dubna 2014 v 10:01 | Reagovat

je to hrozne divné, celá táto elektronická éra :D nie, fakt, 5ročné deti, čo ešte ani nevedia čítať, pobehujú s všemožnými iVecami, v buse každý len ťuká prstami po skle, to isté v škole, v kaviarni... mám kamaráta, ktorý aj keď sme spolu a máme kafe/film, urobí rýchly mizerný snapshot dymu v pohári a pošle na ksichtbook, už som mu tú vec musela zhabať minule :D je to proste.. začíname žiť príliš virtuálne a desím sa, ako dopadne generácia po nás.

38 Tlapka Tlapka | E-mail | Web | 8. června 2014 v 18:30 | Reagovat

Souhlasím s Tebou a myslím, že už bylo řečeno vše podstatné. Ale přidám ještě pohled z jiné strany:
Jako brigádnice pomáhám s angličtinou v domě dětí (mají 8 let, +-2 roky), mám na starosti různé hry do hodin - tužka-papír, do dvojic a týmů, klasické. Ale taky elektronické - k dispozici mám interaktivní tabuli. A byla jsem dost v šoku, když jsem našla super výukové hry na slovní zásobu (i já jsem je hrála doma snad hodinu, takové chytlavé blbosti to byly :-D ), s nadšením jsem je děckám ukázala a ty reakce... prostě nuda, pruda, na tabletu mají lepší. A hlavně je zajímala ikona Minecraftu na pracovní ploše. :/

39 Rowan Rowan | Web | 18. června 2014 v 22:07 | Reagovat

[38]: Minecraft mě přivede k šílenství! Brácha s ním prudí už měsíc a je nekonečná bojovka ho sehnat a zprovoznit!

40 Vzteklina Vzteklina | 21. února 2015 v 1:11 | Reagovat

Co mě ale hlavně sere je, že tam máte wifi na základní škole. My neměli wifinu ani na Malostranským gymplu, a na Evropský nebyly ani veřejně použitelný počítače, člověk se musel vetřít do učebny. :D :D Pak se lidi divěj, že jsme všichni nasraný, když nemaj logicky pošéfováno.

41 Vzteklina Vzteklina | 21. února 2015 v 1:15 | Reagovat

Nechtěla bych to ale úplně zatracovat... Pak je tu totiž část dětství, kdy malej capart s přetíženou brašnou na zádech táhne radši domů než na procházku/hřiště, protože se mu to nechce hlídat. Malej capart se  skoliózou a jinýma věcma. O takový lehký kouzelný destičce, kam by se ty knihy vešly, myslím, že leckdo občas zasnil...problém je asi v tom, že je těžký tu elektroniku přepracovat a rigidně vyhradit pro tuhle funkci.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.