5. srpna v noci proběhne návrat ztracené dcery do Země české... ♥

Čas na mateřství

23. ledna 2016 v 11:27 | Rowan |  Různá zamyšlení
Ano, vyburcoval mě článek na titulní stránce. Osmnáctiletá slečna čeká sviště. U článku můžete najít můj komentář, ale zopakuji to i tady.

Lidé jsou různí. Každý cítí věci jinak, každý si chce život zařídit jinak. Někdo (a přiznejme si, že většina) se potřebuje vyřádit, aspoň trochu, někdo touhle fází nikdy neprojde (a někdo si myslí, že jeho se to netýká a rupne mu v palici před třicítkou). Někdo chce zase brzy děti. Máme sousedku, která se v osmnácti vdala a založila rodinu a co dva roky vyprskla na svět dítě. Tuším, že jich teď má pět, je šťastná, spokojená, život dle jejích představ. Přijde mi to šílené, nedovedu si to u sebe představit, ale moc jí to přeju. Spolužačka ze základky nikdy neměla šťastnou rodinu a tak hned po dvacítce založila svou vlastní - taky šťastná.



Mám i kamarádky, které jsou pevně přesvědčené, že ony nikdy děti mít nebudou. Prostě je nechtějí. Taky jejich volba. Také ji nechápu, cítím to jinak, ale je to jejich rozhodnutí, já jsem ten poslední, kdo by jim do toho kecal.

Nikomu tedy neberu právo rozhodnout se a zařídit si život po svém. Kde bychom byli, kdyby všichni museli jet podle stejných šablon, tohle se vážně nalinkovat nedá. Snažím se tedy nastínit, že jsem vážně tolerantní člověk a nemám potřebu lidem cokoliv vymlouvat, přesvědčovat je o čemkoliv a jejich rozhodnutí respektuji.

Respektuji i rozhodnutí blogerky (http://saucy.blog.cz/). Přesto můj komentář byl poněkud kousavý. Je mi líto, ale ta slečna zní hrozně naivně. Jak z toho jednoho článku, tak i z dalších článků. Už jsem taky něco zažila a mé kamarádky taky, takže hlášky o "alergii na latex" mě spíš rozesmívají, než že bych jim věřila, hlášky o "přerušování nás nebaví" mi přijdou jen jako výmluva z pohodlnosti a lenosti, a že jedna antikoncepce nesedla neni důvod nezkusit jinou. A celý úvod článku zní jako "tohle jsme nedělali, kondom jsme nepoužívali, vůbec jsme se nechránili - ty jo, já jsem těhotná, jakto!" Ono to tak neni, prý o dítěti s přítelem mluví už od léta... Přítel je zajištěný, bydlí v domečku, ona má před maturitou...

Tenhle týden jsem řešila s kamarádkou konec jejího vztahu, kdy ji po šesti letech opustil přítel. Ona už plánovala svatbu a děti, mluvili o tom spolu, plánovali to spolu, ale na něj asi padla zodpovědnost a najednou odešel. Po šesti letech, kdy si vážně všichni mysleli, že tam už jsou věci rozhodnuté. Nemůžu soudit nikoho, a vůbec si to nedovoluju, ale vážně, kde ta holka bere jistotu, že kluk, před tiříctkou, nedospěje ke stejnému závěru, že se ještě dost nevyřádil a nenechá ji s dítětem, s pouhou maturitou, samotnou samoživitelku.

Já vim, tuhle jistotu čověk nemá nikdy. I když se lidi vezmou, neni nikde psáno, že se zase nerozvedou. Ale prostě z těch článků se nemůžu zbavit dojmu, že je holka prostě ještě hrozně naivní a vůbec neni tak vyspělá a vyzrálá, za jakou se považuje. Mimochodem, kolik z nás v osmnácti nemělo pocit, že už prožili všechno možné a všemu rozumí a ve všem mají jasno? A kolik z nás se po deseti letech neohlédlo a neřeklo si "bože, já jsem byla tele!" (nebo i jen po pěti letech)

Taky se nemůžu zbavit dojmu, že si to holka předstvauje jako Hurvajz válku. Že vůbec nemá ponětí o tom, co to ve skutečnosti znamená. Argument, že nikdy přece nechodila pařit a nějaký chlastačky jí teda chybět nebudou... Jo, já v osmnácti taky seděla doma na zadku a měla jsem pocit, že party jsou pro zoufalce... tududum. Na druhou stranu mít v osmnácti už za sebou čtyři sexuální partnery, když aktivní je od 14, tři roky byla se svým prvním, kterého podvedla s tím, se kterým si teď pletou sviště - kam se vešli ti další dva? Skutečnost, že holka má problém hlídat si vlastní hladinu cukru a brát si včas inzulín taky nezní jako vrchol zodpovědnosti (skoro se pak vloudí úvaha, proč vlastně měla s tou antikoncepcí problémy).

Mně to může být jedno. Já vím, že ta holka to na titulní stránku nedala o své vůli, že to vybrali za ní a tim na ni upoutali pozornost, o kterou asi ani nestála a rozhodně nestála o nás přemoudřelé rejpali. Rozhodně jí neříkám, že by měla jít na potrat. Je to její život, jestli ona to tak cítí, ať do toho jde, však ona se s tím popere. Ale popravdě se obávám, že utrpí trochu šok.

Mně bylo devatenáct, když se narodil brácha. Maturovala jsem, měla jsem jít na vejšku, nevěděla jsem, co chci se svým životem dělat, a najednou jsem měla na krku dítě, kvůli kterému jsem musela i já, pouhá sestra, částečně přeorganizovat svůj život. Chtěla jsem jít s kamarádkou na kafe - aha, je potřeba, abych hlídala, nemůžu nikam. Tisíckrát. Lepší antikoncepce neexistuje. Další dva roky jsem byla pevně přesvědčená, že děti ani nechci, protože je to hrozná zodpovědnost a já na to nemám.

Dneska už to tak samozřejmě necítím. Dneska vím, že děti chci, dneska vidím, co z toho vyroste a že to za to stojí. Ale vím, že ještě ne (a to mi je téměř o deset let víc, než oné slečně), děsí mě představa, že bych teď otěhotněla, protože vím, že na potrat už bych teď nešla, protože už jsem dost stará, mám práci, mám nějaké zázemí, takže bych se o to dítě mohla postarat, dokonce i věřim, že by muž se mnou zůstal, protože o dětech spolu mluvíme. Ale ještě ne! Protože taky vím, co všechno to znamená a jak moc to člověku změní život.

Nesrovnávám se s tou slečnou, jak jsem psala v úvodu, každý to prostě cítíme jinak. Ale z toho blogu na mě kape taková míra naivity, že se prostě bojím, že si holka trochu natluče ústa. Ale samozřejmě jí přeju hodně zdraví a hlavně ať je šťastná.

A hlavně se mě neptejte, kde beru právo kecat jí do života. Nekecám jí do života, jen komentují něco, co sama o své vůli zveřejnila.

(http://saucy.blog.cz/1601/dve-carky-na-testu celou dobu mluvím o tomhle)
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Veronica Red Veronica Red | E-mail | Web | 23. ledna 2016 v 12:30 | Reagovat

Je až podivuhodné, jak s tebou souhlasím. Samozřejmě, je to slečny rozhodnutí - ale přece jen dítě není nějaký domácí mazlíček, který žije deset let. Nemůže ho jen tak odložit, když ji dojdou peníze.
Naivitu jsem ze slečny cítila taky. A hlavně- neskutečnou nezdvořilost. Když někdo v komentářích vyjádřil svůj názor a nebyl zrovna pozitivní, hned slečna na daného člověka vyjela jak..jak malý dítě. Celkem úsměvné.
Jinak- dobrá práce, líbí se mi jak si celkově svou myšlenku, názor obsáhle popsala. Jen tak dál. :-)

2 Narcis Narcis | Web | 23. ledna 2016 v 12:33 | Reagovat

Také jsem musela napsat článek na toto téma, protože mě inspirovala slečna zveřejněná na titulce blogu. Nikdo nemá právo nikomu do toho kecat, ale člověk by měl zvažovat především důsledky a budoucnost. Článek od slečny mi přijde přehnaně naivní, stejně jako tobě, a o braní inzulínu se raději nevyjadřuju. Jestli by na svá bedra měla naložit zodpovědnost ještě za dítě? Za mě ne. Není schopná se postarat ani sama o sebe. Ale třeba je to jen předsudek. Hm hm. Víc se radši vyjadřovat nebudu, každopádně s tebou souhlasím.

3 Silwiniel Silwiniel | Web | 23. ledna 2016 v 13:17 | Reagovat

Je pravda, že článek té dívky vyznívá naivně, ale píše, že dítě chce. Každý je prostě jiný a je připravený na jiné věci v jiném věku. Musí si tím projít sama. Přijde mi, že takovéhl rozebírání života druhého člověka stejně vůnec nikam nevede.

4 Rowan Rowan | Web | 23. ledna 2016 v 13:26 | Reagovat

[3]: Já ani nečekám, že někam povede, já jsem se k tomu jen potřebovala vyjádřit. A myslím, že rozebíráním cizích životů člověk ve finále tráví obecně víc času, než by měl :D

5 Opica Opica | Web | 23. ledna 2016 v 13:49 | Reagovat

Nad alergií na latex jsme se zasmáli snad všichni, protože je to taková ta klasická hláška typu "neboj tohle video se na internet nikdy nedostane" a "když kamera svítí, znamená že nenatáčí" :-D. Mě teda nejvíc děsí fakt, že je slečna pravděpodobně mladá špatně kompenzovaná diabetička s DM I., z čehož vyplývá spousta rizik pro samotného potomka. Ať už jde o zvyšené riziko potratu, vrozené vývojové vady a spol. Zodpovědné diabetičky s jedničkou se na těhotenství připravují dopředu ajta krajta...

6 Rowan Rowan | Web | 23. ledna 2016 v 14:03 | Reagovat

[5]: to je něco, co ani nevim, jelikož nemám v okolí nikoho s touto nemocí. Tím hůř.

7 Joina Joina | Web | 23. ledna 2016 v 14:13 | Reagovat

Já si dítě ani teď ve svém věku neumím ještě představit, trošku o něm sním, ale ne tak moc aby se cítila abych se o něj dokázala postarat. Ale představuji si, že ve 26, nebo 27 bych to už mohla zkusit, že to je ideální věk.

8 Shou Shou | Web | 23. ledna 2016 v 15:28 | Reagovat

Keď som čítala spomínaný článok na titulke blog.cz bola som zhrozená. (a nie prvý raz, tie články na titulke sú otrasne vyberané a pohoršujem sa približne raz do týždňa).
Tá číra hlúposť a naivita čo prskala pri každej druhej vete je neskutočná. Spomenula som si na seba v jej veku, ako ja som rozmýšľala nad týmito vecami. Spomenula som si na svoju spolužiačku, čo si každý mesiac kupovala tehotenské testy lebo sa taktiež nebola ochotná chrániť. Už vtedy mi rozum zastával! Teraz som staršia a stále tomu nerozumiem. To tie deti fakt nemá kto poučiť?! Čo si nevedia spočítať ČO sa môže stať, ČO všetko to obnáša?! To naozaj?

Ja mám 24. Mám partnera, s ktorým si viem predstaviť život. Ale mám rozum. A viem, že najblišších niekoľko rokov nie je možné zakladať rodinu. (A to opomeniem mentálnu nevyspelosť, to beriem ako detail.) Mať dieťa je tak finančne náročné, že si to ani nechcem predstavovať! Čo si tá holka myslí? Že budú žiť z úsmevov a lásky?! Že ich budú rodičia vydržiavať, kým sa "neosamostatnia"? Rozum mi zastáva...Nepochopím.... a dúfam, že moje "budúce deti" budú mať viac rozumu!

9 veri-art veri-art | Web | 23. ledna 2016 v 16:02 | Reagovat

Moc pěkný článek. Má hlavu a patu, neuráží .
Dvě moje kamarádky, které jsou stejně staré jako já (21) už mají obě dvě děti, kterým je něco kolem roku.
První kamarádka má staršího přítele, bydlí myslím v domečku, v každém případě mi to k nim tak nějak sedí.
Druhá kamarádka si dítě s přítelem udělala tak nějak "schválně", aby si ho udržela. Což mi připadne totálně sobecké a nezodpovědné. To, že se jí narodilo dítě, neznamená, že on s ní bude až do smrti. Taky to tak není. Mají to mezi sebou hodně nahnuté a chudák dítě tím může trpět celý život.
Já osobně měla asi před rokem takové to období, že bych chtěla malý, ale pak jsem si uvědomila že nemám práci, bydlíme s přítelem v pronájmu (on práci má), ale stejně jsem si řekla, že chci dítěti dát víc, než jsem měla sama jako malá. Teď je mi tedy 21 a stále dítě nechci. Necítím se na to vyzrálá a přeci jenom zatím není kam spěchat.

10 k. k. | Web | 23. ledna 2016 v 16:57 | Reagovat

Také jsem článek četla.. Nevím no, slečna mi taky přijde trochu naivní, zároveň se mi zdá, že se svým životem tak trochu vytahuje (sex každý den, minimálně 2x). Je to její rozhodnutí a její život. Ale myslím, že to pro ní rozhodně nebude tak jednoduché, jak si myslí.
Já jsem stejně stará jako ona. Nedokážu si představit, že bych měla mít s přítelem (kterého miluju a vím, že by se na dítě nikdy nevykašlal) teď dítě. Taky mám mladší sourozence o které se musím starat, ač jsou to miláčkové, vůbec to není hračka. A to je jenom hlídám, nemusím řešit, za co jim koupím jídlo, oblečení,....
Myslím, že slečna zůstane na dítě sama.. I když dle jejího seznamu ex-partnerů si asi někoho najde, přeci jen, asi by jí chyběl ten milovaný sex.. a bude z vesela plodit další potomky, protože šprcky jsou svinstvo!

11 Kyky Kyky | Web | 23. ledna 2016 v 17:40 | Reagovat

Ten článek jsem též viděla a první, co mě napadlo, bylo: Čtu své myšlenky, když mi bylo takových 17. (Na úvod, nemám dítě) Miluju děti. Chtěla jsem, aby mi bylo už dvacet a já mohla mít prcka a partnera a krásný domeček. Byla jsem naivní a nevěděla,  do čeho bych šla. A přesně tak na mě působí ta slečna. To že nechodí na mejdany, neznamená, že dítě zvládne a zábava jí nebude chybět. Ve svých skoro 19ti letech dělám chůvu dvou dětí. Klučinu znám od jednoho roku a jeho sestřičku od narození. Prošla jsem si vším krásným i náročným, co se dětí týče, a vždy jsem byla ráda, že je můžu vrátit a uvidím je zas až za pár dnů.

Už je na tuhle radu trochu pozdě, slečně už nijak nepomůže, ale ráda bych všem mladým maminkám doporučila, aby si zkusily, nějakou dobu to krásné dítě alespoň hlídat. Být s dětmi týden na dovolené a zažít, jaké to je, když celé odpoledne místo válení u bazénu musíte lítat okolo dětí a řešit jejich "starosti" a celé noci nespat, protože je vedro a ratolest pláče. A pokud i tohle budoucí maminky zvládnou, pak bych řekla, že na mimčo jsou připravené.

Nechci znít nějak přechytračele, ale podle mě opravdu slečna neví, do čeho jde.

12 Iris Iris | E-mail | Web | 23. ledna 2016 v 18:46 | Reagovat

Dle mého názoru, na dítě není připravený nikdo a nikdy.

13 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 31. ledna 2016 v 10:15 | Reagovat

Když jsem ten článek viděla, trochu mě zamrazilo, protože slečně je tolik co mě a při představě jak já vedu svoje vztahy (protože při kritice vše porovnáváme se sebou a jak bych to udělali my apod.) si dítě neumím představit. Před pár lety jsem dítě nechtěla do budoucna vůbec (což je v -nácti normální) a teď to mám tak, že bych je asi jednou chtěla, především s někým zodpovědným, který by se "ještě nehledal" :-D
I tak jsem zažila příhodu ze svého okolí, kdy má tehdy "šestnáctková" spolužačka otěhotněla, donosila to ale pro mě to bylo jako brána do jiného vesmíru...

14 Divoženka Divoženka | 17. února 2016 v 11:23 | Reagovat

Děti se rodí do dobrých i špatných podmínek, tak to prostě je. Rozmnožování je základní lidská potřeba, nemůžeme přece zavést povolenky na sex a řidičáky na děti :-D. Slečnu bych nevinila, za prvé nevíme, jak to opravdu je, za druhé i kdyby to bylo, jak to vypadá, tak nemůžeme upřít vliv výchovy a společnosti jako takové, která nás přímo nabádá k sexuálnímu životu bez myšlenky na následky (protože jediná stoprocentní antikoncepce je abstinence, že).

A drobná recese - představme si, že bychom byli třeba v šedesátých sedmdesátých letech:
Drahá autorko blogu, naprosto nechápu jak můžeš být tak nezodpovědná a ve svých 28!! letech být stále bezdětná a ani na dětech nepracovat! Uvědomuješ si, že nejvhodnější věk pro prvorodičky máš již dávno za sebou a zbytečně vystavuješ sebe (a režim =)) riziku, že nebudeš schopna naplnit svou povinnost vůči zemi? Uvědomuješ si, že se vzrůstajícím věkem stoupá riziko komplikací u tebe i tvého miminka? A jak se asi bude cítit tvé dítě až ho do školy povede taková stará matka? A co tomu řeknou sousedé?

Pomiňme, že v té době bys těžko psala blog. Takže asi tak :-D

15 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 17. února 2016 v 11:45 | Reagovat

Jo, nechtěla bych. Zrovna nedavno jsem se na baru v hluboké noci dozvěděla, že jedno děvče je těhotné. V šestnácti. Její vyvolený (tak na tři tejdny, než ho ta děvka vymění za někoho jinýho) má taky tak. Ups, tyhle případy mě baví. Holka si to navíc chce nechat. Hodně štěstí s posranym životem, bejby :D

Stejně jako moje babička. V devátenácti mojí matku. Tyvole, jsem fakt ráda, že jsem nežila v době, kdy bych už teď v osmnácti asi měla břicho a v něm malýho vetřelce...

16 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 17. února 2016 v 12:48 | Reagovat

[15]: Už bys byla vdaná, v tom horším případě za někoho, koho by sis nevybrala :D strašná představa :D

K článku. Dítě nechci, zatím jsem ve stádiu, že nikdy. Třeba mi to někdy kolem třicítky zatiká a třeba ne. Uvidíme. Když jsem článek slečny četla, tak jsem měla sto chutí bouchat hlavou do zdi.Ona je nejen naivní, ona je dutá jako bambus. Všechny aspekty jejího života, od neschopnosti chránit se, po neschopnost brát si inzulin tak jak se brát má, nasvědčují tomu, že není schopná se postarat sama o sebe. Představuje si to tak, že miminko je panenka, kterou odloží, až se jí nebude hodit. Spláče nad výdělkem, ale to nám může být jedno. Nicméně toho dítěte je mi nesmírně líto.

17 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 17. února 2016 v 13:46 | Reagovat

Já měla syna v 19 a i to bylo brzy. Druhý přišel za tři roky a to už jsem si všechno dokázala užívat :-)

18 A. A. | 17. února 2016 v 16:12 | Reagovat

Děti obvykle člověka naivity zbaví a přidají mu na zodpovědnosti, pokud to není úplný debil. Vím z vlastní zkušenosti,a to mi tehdy bylo už 25, i ze zkušenosti dívky, která měla dítě jako nezletilá.
Osobně se spíš obávám o ženy, které si chtějí dlouho užívat života, zodpovědnosti se bojí jak čert kříže a po třicítce budou řešit, jak to udělat, aby konečně otěhotněly. Ono čím později to příjde, tím víc je s tím problémů. Čím starší je člověk, tím si hůře na povinnosti spojené s dítětem zvyká. Navíc je s tím spojeno i s věkem zvyšující se riziko vývojových vad u dítěte. To jsou pak ženské rády, když se jim podaří aspoň jedno zdravé dítko...
Možná by zamyšlení mělo přijít na adresu opačného tábora, než těch "příliš mladých". Dříve ženy v tu dobu rodily úplně běžně, aspoň dříve vyzrály, věděly, co je život. Ne jako dnes, kdy si lidé chtějí užívat co nejdéle a ještě ve třiceti prožívají pubertální období...

19 čtenářka čtenářka | 17. února 2016 v 16:30 | Reagovat

možná by se autorka měla zamyslet nad tím, jestli si tímto článkem jen nesnaží omlouvat svou neschopnost pžijmout zodpovědnost... stará je na to dost, aby se stala matkou...

20 Rogue Rogue | Web | 17. února 2016 v 16:41 | Reagovat

Je to každého věc a každý si to musí v hlavě srovnat a rozhodnout si, co chce a nechce. ;-)

21 Nefi Nefi | Web | 17. února 2016 v 16:45 | Reagovat

S tímto článkem SOUHLASÍM, ale vrátím-li se k onomu článku osmnáctileté blogerky.... řekněte mi: To opravdu nemají admini na titulní stránku nic lepšího, než články osmnáctiletých "těhulí"? Myslím, že by měli trochu lépe vybírat... :-(

22 Blackie ~ Hell Blackie ~ Hell | E-mail | Web | 17. února 2016 v 17:23 | Reagovat

V tak brzkém věku mi to přijde jako zahozený život.  Je pravda že jsem článek ještě u sečny nečetla. Ale i tak. Mě je 22 a na děti se necítím. Žít s přítelem a mít 3 letého kocoura mi stačí. Mám dobrou práci a jsem spokojená. Je pravda že na facebooku jsem se dozvědla že jedna má kamarádka již porodila ačkoliv jssem to ani netušila. Jedna má spolužačka ze základky má na cestě dítě a jedna spolužačka ze střední také. smutné je že slčnám je o rok méně než mě. Myslím že v dnešní době se vyplatí počkat tak do 25 let než si pořídíme první dítě. Ale tak je to každého věc na co se cítí a na co ne.

23 Wayward T. ♥ Wayward T. ♥ | Web | 17. února 2016 v 18:55 | Reagovat

Skvěle napsaný článek :D. Hlavně ta část o tom, jak si v osmnácti všichni myslí, že jsou pupek světa, a pak se ohlédnou nazpět a mlátí se do hlavy :D :D . Ty máš tu výhodu výrazněji starších sourozenců, že vnímáš starosti s dítětem spojené v takovém věku, že si z nich uděláš dost pravdivý obrázek o tom, co skutečně obnáší péče o dítě :D. Sama jsem to tak neměla, ale v okolí to vidím dost často. A asi bychom si z vás my, kdo si to neumíme tak dobře představit, měli brát příklad, než dáme sexík bez gumy :D :D

24 Rowan Rowan | Web | 17. února 2016 v 19:17 | Reagovat

[19]: No a nebo si autorka naopak zodpovědně uvědomuje, že se prvně chce zajistit, aby se o dítě mohla postarat s vědomím finančních a vztahových jistot ;)

25 Lucka Lucka | E-mail | Web | 17. února 2016 v 19:27 | Reagovat

Původně jsem trošku čekala, že se bude jednat o obecný článek na téma toho, jak by děti neměly mít děti, ale ono jde vlastně o reakci na jistý článek jedné blogerky. Nejprve jsem četla tvůj článek a přišel mi jako opravdu hodně negativní, takže mi to na konci nedalo a rozklikla jsem i článek, který to vše způsobil... Po jeho přečtení a také přečtení několika komentářů s reakcí oné blogerky jsem rychle pochopila tvojí reakci. :-D A závěr? Děti by opravdu neměly mít děti, tahle slečna je toho dle svého vyjadřování atd. jasný příklad...

26 Vlasta Vlasta | E-mail | Web | 17. února 2016 v 20:01 | Reagovat

Mně od jisté doby, co mám o dvanáct let mladší sestru, přijdou všichni náctiletí tak trošku naivní co se týče dětí a výchovy. Není to hračka, nemůžeš to vypnout nebo odložit. Znám to a to nejsem rodič, ale jen pomocná síla. :-)

27 Illumináti Illumináti | Web | 17. února 2016 v 20:09 | Reagovat

such brzo
                                wow
                         much 18
       so potrat
                            8-)  8-)  8-)  8-) 8-)  8-)  8-)  8-)

28 bludickka bludickka | E-mail | Web | 17. února 2016 v 20:19 | Reagovat

Článek oné blogerky jsem nečetla. Ale jistě máš v mnohém pravdu. Ale funguje to i opačně. Nejvíc souhlasím asi s komentářem Iris. A taky s tím, že jsou dva protiklady. Někdo brzo, někdo pozdě - kolik znám holek, které když se kolem třicítky začaly snažit, zjistily, že teď mají sice všechno, co potřebovaly, ale nejde to. A taky je pravda, že jsou některé, které jsou tak zodpovědné, že mají pocit, že připravené nebudou nikdy. Přitom by byly daleko lepšími matkami, než ty, které nad zodpovědností mávnou rukou. A s finančním zajištěním to dnes není tak snadné. Pokud mluvíš o nějaké finanční rezervě, tak to považuju za samozřejmost, ale pokud je podmínkou třeba vlastní bydlení, tak to si můžeš (pokud nemáš kliku)užít až tak po třiceti letech splácení...

29 Rowan Rowan | Web | 17. února 2016 v 20:35 | Reagovat

Děkuji všem za komentáře, jen bych ještě jednou ráda vyjádřila myšlenku - já nemám nic proti holkám/ženám, které mají děti v osmnácti. Znám takové, naprosto jim fandím, pokud se na to cítí, hurá do toho. Jen mi (na základě uvedeného článku) přijde, že mnohdy mají děti osmnáctileté holčičky, které to v hlavě vážně nemají srovnané. A celý tenhle článek je tedy naprosto neoprávněnou kritikou dané slečny. Je to její život, ať si dělá co chce, ale potřebovala jsem se nad tím zamyslet a vyjádřit dojem, že na dítě zralá není a čeká jí šok. Leč... její volba, samozřejmě =)

30 Karol Dee Karol Dee | Web | 17. února 2016 v 21:41 | Reagovat

"Nesrovnávám se s tou slečnou.." Tahle věta mě ke konci zarazila. Srovnáváš, já se taky srovnávám, každá holka se srovnává, každý člověk se srovnává s ostatními, stačí mít nějaký společný jmenovatel - v tomto případě pouhý fakt, že jsme totéž pohlaví. Kdy je čas na děti? Jaké zázemí je dostatečně bezpečné? Kdy má člověk dost zodpovědnosti?
Já se s ní taky srovnávám, i kdyby jen proto, že jsem stejně stará. Tedy spíše stejně mladá. Tak si připadám - že mám ještě před sebou dlouhou cestu co se názorů, postojů, snů i plánů týče. Nechávám věci otevřené, protože prostě a jednoduše nevím. A myslím, že tohle by si měli lidé přiznávat častěji.

31 Kate. Kate. | Web | 17. února 2016 v 22:28 | Reagovat

Přesně tak! Je to každýho věc a pokud to takhle ta slečna cítí, prosím, proto se asi tak rozhodla. Nikdy mi nevadí podobná rozhodnutí, mít dítě v 18 (ba i dříve), jít na potrat, praštit do toho,.... Nevadí mi to, dokud to nezasahuje do našich životů. Dokud mě neovlivňuje to její rozhodnutí, a když já poznám, že mě to ovlivňuje špatně, což se asi o jejím rozhodnutí, mít dítě v 18, nesouvisí :-)

32 Julie K. Julie K. | Web | 17. února 2016 v 23:22 | Reagovat

Za prvý je to každýho věc a za druhý je z fyziologickýho hlediska žena připravena mít díte od 15 let.... tak proč ne?... když příroda to takto vyřešila.

33 Zuza Zuza | Web | 18. února 2016 v 0:27 | Reagovat

Naprosto souhlasím!
Já třeba děti chci, ale ve svém věku (21) si uvědomuju, že není kam spěchat a že ze spěchání by mohlo vzejít leda to, že bych najednou zjistila, že na to nejsem připravená. Krom toho stejně nemám dodělanou školu, přítel si stabilní práci teprve shání a stejně nemáme společné zázemí. Chápu třeba že si dítě už dřív pořídili jistí mí vrstevníci, protože tý holce doktoři tvrdili, že děti nebude moct mít a ona najednou byla těhotná. Ale cíleně se o to snažit ještě před maturitou? Nechápu. Ale stejně jako píšeš - nic mi do toho není a nehodlám do toho nijak zasahovat. Já jen podobné lidi poočku sleduju. Už díky tomu třeba vím, že žiju ve světě, kde se lidi lehce před dvacet zasnoubí, na což se do čtvrt roku rozejdou. Když po podobných případech ale navíc zůstane dítě, je to jaksi podstatně smutnější

34 Lina Dee Lina Dee | E-mail | Web | 18. února 2016 v 4:54 | Reagovat

Přesně vím, o který článek jde, taky jsem na něm před nějakou dobou byla. Nakonec jsou lidé naivní, plní ideálů a těm tak trochu patří, aby si v tom životě vymáchali čumák. Takže můžeme polemizovat o dívčině naivitě i o tom, co napadlo nejednu komentující, že je to třeba jen fejk, který nás má potrollit. Protože i moje neteř, která rodila chvíli před osmnáctými narozeninami, projevila více zodpovědnosti, než toto stvoření (neteř mám výborné zázemí, s přítelem žijí v domečku, malej se má jako v bavlnce, velká podpora rodičů obou...)
Je na nás abychom soudili? Asi ne. Stejně s tím nenaděláme nic jiného, než že si nad autorkou tamtoho článku svorně poklepeme na čelo.

35 Lenna68 Lenna68 | Web | 18. února 2016 v 11:11 | Reagovat

S tím se nedá nesouhlasit, i já mám určitou starost o náhlé zatížení volné bohémské mysli té dívky, nicméně doufám, že se toho zhostí správně a třeba jí to pomůže dospět a lépe se zorientovat v životě, prý se všechny věci dějí z určitého důvodu, proto i já doufám, že to pro slečnu nedopadne katastrofou... ;-)

36 this-is-diary this-is-diary | 18. února 2016 v 18:42 | Reagovat

[5]: Nom... Diabetes mám osobně od 4 let.. Teď je mi sice sjkoro 14 ale něco málo o tom vím,a, když je diabetik dobře kompenzovaný tak se nic nemusí stát. Náhodou.. U nás v rodině mám dm i já a to jsem studovala X kolen zpět, takže nikdy nevíš.. :) Mohla bych poprosit o blog té slečny?

37 this-is-diary this-is-diary | 18. února 2016 v 18:43 | Reagovat

[36]: Pardon. Přehlédla jsem to dole.

38 Ea Ea | 18. února 2016 v 19:29 | Reagovat

Ano, výchova dítěte v mladém věku musí být těžká... Ale vzít život nenarozenému dítěti, je špatné.
Té slečně (pokud opravdu čeká miminko), přeju hodně síly, trpělivosti a lásky :)
Role maminky je náročná, ale krásná :)

39 Ea Ea | 18. února 2016 v 19:32 | Reagovat

jít na potrat = neumožnit někomu žít život, je podle tebe normální??[31]:

40 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 18. února 2016 v 21:01 | Reagovat

Ale dřív to bývalo normální, že se někdo vdával v osmnácti a za rok měl dítě. A co teprve ve středověku.
A nebo v současné době v muslimském světě. Tam holka dostane měsíčky a už je prostě na vdávání. A je jedno, jestli je jí 10 nebo 14.
Každopádně já si myslím, že mezi 19 a 26 lety je žena na vrcholu plodnosti a je dobré plánovat děti na tuhle dobu. To je největší pravděpodobnost, že to bude bez rizik. Pak už začíná stárnout.
To já se zatím ani nedovedu rozhodnou, jestli bych děti chtěla nebo ne. Jasně, bylo by krásné, aspoň jedno mít, ale když si představím, že je lidstvo vlastně hrozně přemnožené... no, je to dilema.

41 M M | 19. února 2016 v 8:54 | Reagovat

[39]: jo je když se pak ho haranta dotycna nedovede postarat. Dite ms psk zkazeny zivot a matka taky. To jako kdyz bys treba v 16 nechtic otehotnela a zrovna bys treba studovala tak se jako vyseres na skolu a uz shanis kocarek? Jsi blbs jestli to zal vidis

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.